"Ya Allah, bantulah aku mengingati-Mu, bantulah aku mensyukuri nikmat-Mu dan bantulah aku untuk mmperbaiki ibadah kepada-Mu. Ya Allah ya Tuhanku, berilah aku taqwa, dan bersihkanlah diriku. Sesungguhnya Engkaulah sebaik-baik yang membersihkan. Engkaulah pelindungku dan pemimpinku."

Isnin, 10 Ogos 2009

Kem Kecemerlangan Jabatan Sains Sosial


Salam alaik

Entah ape ye yang ingin ku coretkan, perasaanku untuk pergi ke kem kali ni amat lain.Aku pun tidak pasti mengapa.Cuma yang aku amat pasti ialah aku sangat2 bersemangat nak pergi kem kali ni.Mungkin jua destinasi yang ingin dituju itu pantai.Dah lame rasenya aku x pergi pantai.Aku suke tengok pantai sebab amat menenangkan.Macam seolah2 dunia ini tiada penghujung.terfikir benakku kekuasaan allah menciptakan semua itu.Ilmunya yang begitu luas hingga jika habis air laut itu dibuat dakwat pena.belum habis lagi ilmu Allah tue..Maha Suci Allah yang menjadikan langit dan bumi,siang dan malam,laki2 dan perempuan.

Sudah ku tanamkan niat untuk ke sana ikhlas kerana Allah untuk menunutut ilmu

Di dalam bas, aku girang sekali,aku termenung di luar tingkap bas,aku suka melihat keindahan alam,di sepanjang perjalanan rumah2 melaka yang begitu cantik reka bentuknya,bijak sungguh arkitek yang mereka rumah itu.selepas bosan duduk lama di dalam kerana aku bukan jenis manusia yang bileh duduk diam,ade aje yang ingin dibuat, maka aku berjenaka pula dengan sahabat2ku yang lain.Tiba2 bas yang aku naiki berhenti di tepi jalan.Rupa2nya driver tu x nk hantar smpai ke chalet..hui..penat la nk jalan..sabar je la..ekin Allah sentiasa bersama2 dengan orang2 yang bersabar.
panas terik mentari, ku redah jua..hingga tiba ke destinasi

Kebahagiaanku di kem itu hanya sementara,sandalku dicuri orang setelah usai solat berjemaah.Tidak ingatkah mereka pada azab Allah bg mereka yang mencuri.Terbakar hati aku ketika itu.rase mcm nk potong2 je tgn org yang mencuri tue..sudahlah sandal itu baru dibeli..


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

0 comments: