"Ya Allah, bantulah aku mengingati-Mu, bantulah aku mensyukuri nikmat-Mu dan bantulah aku untuk mmperbaiki ibadah kepada-Mu. Ya Allah ya Tuhanku, berilah aku taqwa, dan bersihkanlah diriku. Sesungguhnya Engkaulah sebaik-baik yang membersihkan. Engkaulah pelindungku dan pemimpinku."

Rabu, 9 Disember 2009

Perang besarku sudah tamat..=)


3.30 petang ; 8 Disember 2009- Bendera penjajahan SPM telah diturunkan, darurat study di dorm bertukar menjadi keluar rumah sampai pagi..hehe ( berani ke buat silap-silap ayah dah angkat parang, makk dah ready dengan batang penyapu )
Salam alaik
Alhamdulillah, akhirnya perang besar aku sudah pun tamat. Dua tahun aku belajar, itulah hasil yang aku curahkan atas kertas periksa.Kepada sahabat-sahabatku sekalian, jangan pula dah habis peperiksaan ini, terus lupa nak solat sunat hajat dan baca al-Quran. Itu namanya kita ingat Allah bila kita susah dan nak mintak tolong saja. Mudah-mudahan kita tidak begitu. Amin. Yang penting sekarang ialah berdoa dan tawakal.Apa maksud tawakal? Berserah diri kepada Allah selepas berusaha bersungguh-sungguh. Doa itukan senjata mukmin, Allah dah cakap berdoalah nescaya akanku perkenankan...

0 comments: