"Ya Allah, bantulah aku mengingati-Mu, bantulah aku mensyukuri nikmat-Mu dan bantulah aku untuk mmperbaiki ibadah kepada-Mu. Ya Allah ya Tuhanku, berilah aku taqwa, dan bersihkanlah diriku. Sesungguhnya Engkaulah sebaik-baik yang membersihkan. Engkaulah pelindungku dan pemimpinku."

Jumaat, 4 Mac 2011

Aku cuma an-nisa


Persatuan Orang-Orang Comel Sedunia cakap gambar menunjukkan seribu makna. Jadi tak perlulah aku berkata-kata lagi kerana kamu semua boleh melihat gambar di atas. Itulah yang cuba aku maksudkan. Dapat tak semua maknanya?

Terasa semalam seperti bermimpi tapi betul lah Allah hilangkan mentari, Allah datangkan hujan dan guruh. Puas kita menangis mencari mentari. Rupanya Allah nak beri kita pelangi. Norashikin bahagia saat ini. Semoga itu keputusan yang terbaik. Semoga Allah redha segalanya. Ameen.

Aku tidak sehebat srikandi Sayyidah Khadijah dalam berbakti, aku bukan sebaik Sayyidah Fatimah yang setia menjadi pengiring ayahanda dalam setiap langkah perjuangan memartabatkan Islam. Aku hanya seorang Norashikin yang sedang mengembara di bumi Tuhan. InsyaAllah cuba untuk menjadi yang terbaik.
"Bila sentiasa istiqamah dan bersedia ke arah benda yang baik.. Allah akan sentiasa buka jalan, kadang-kadang tu kita tak tahu datangnya dari mana."
Cakap nak kek semalam. Nah keknya. Hee

6 comments:

fikrahuddin berkata...

saya doa semua bahagia..

=)

Norashikin Abdullah berkata...

tengkiu abrar..ameen :)

Fathullah Al-Haq berkata...

Barangsiapa yang bertakwa kepada Allah, nescaya Allah akan lepaskan ia dari masalah hidup Dan diberikannya rezeki dari sumber yang tidak diduga. Dan barangsiapa yang bertawakkal kepada Allah, nescaya Allah akan mencukupkan keperluannya. Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan (yang dikehendaki) Nya. Sesungguhnya Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu.

Semoga Allah redha dunia dan akhirat :-)

Norashikin Abdullah berkata...

Ameen ya rabb :D:D:D

Akmal berkata...

tumpang bahagia sekali la :)

Norashikin Abdullah berkata...

ok terima kasih :)