"Ya Allah, bantulah aku mengingati-Mu, bantulah aku mensyukuri nikmat-Mu dan bantulah aku untuk mmperbaiki ibadah kepada-Mu. Ya Allah ya Tuhanku, berilah aku taqwa, dan bersihkanlah diriku. Sesungguhnya Engkaulah sebaik-baik yang membersihkan. Engkaulah pelindungku dan pemimpinku."

Ahad, 19 Julai 2009

Simpang siur kehidupan


Dalam simpang siur perjalanan, aku peroleh kematangan daripada serba-serbi pengalaman yang mendewasakanku. Usia hijau pucuk sepertiku manalah mengenal erti kehidupan kalau tidak bergurukan pengalaman.

Aku tidak mahu merungut atau mengalirkan lagi air mata percuma. Aku harus menjadi muslimah muda yang tegar. Muslimah juga sahabat yang cantikbudi dan baik pekerti. walaupun aku diuji Tuhan dengan ujianNya, aku tetap akan bangun daripada kesakitan. Bukankah kesakitan itu dugaan yang bakal membuahkan kebahgiaan

(SPM semakin hari semakin hampir. Moga usahaku untuk memperoleh 101A dimakbulkan. amin..)

Bahagiakah aku??
Aku akan mencari kebahagiaan itu. Aku mahu mencari cinta yang tidak pernah mengenal erti perpisahan. Tidak mengapa jikalau aku ingin menjadi musafir; pengembara setia yang mencari cinta. Mencari cinta yang kekal di dalam jiwa, jikalau sudah sekali memperolehnya persis Ruwayda dalam Munajat Cinta. Sudah tentu, allah yang Esa yang harus kudekati. Di situ sebenarnya terletak cinta, juga kasih sejati yang abadi..

2 comments:

harishah halim berkata...

ekin, isha doakan yg terbaik utk awk

Norashikin Abdullah berkata...

tengkiu isha
luv u
ekin doakan yg terbaik utk awk jgak