"Ya Allah, bantulah aku mengingati-Mu, bantulah aku mensyukuri nikmat-Mu dan bantulah aku untuk mmperbaiki ibadah kepada-Mu. Ya Allah ya Tuhanku, berilah aku taqwa, dan bersihkanlah diriku. Sesungguhnya Engkaulah sebaik-baik yang membersihkan. Engkaulah pelindungku dan pemimpinku."

Selasa, 16 Jun 2009

Munajat Cinta


Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

Segala puji bagi Allah, Tuhan semesta alam.

Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

Yang menguasai di Hari Pembalasan

Hanya Engkaulah yang kami sembah, dan hanya kepada Engkaulah kami meminta pertolongan.

Tunjuklah kami jalan yang lurus,

(yaitu) Jalan orang-orang yang telah Engkau beri ni'mat kepada mereka; bukan (jalan) mereka yang dimurkai dan bukan (pula jalan) mereka yang sesat.


Assalamualaikum wbt

hatiku begitu tertarik dengan novel ini sejak terpandangnya didalam Berita Harian, sisipan Ratu dalam ruangan sastera..entah mengapa aku juga tidak mengerti. Mungkin juga kerana aku seorang penggemar novel islamik. Banyak ilmu yang boleh diperoleh di dalamnya. aku masih teringat pada pg itu, aku berkata kepada sahabatku bahawa aku nekad untuk membelinya selepas SPM..tetapi dengan tidak disangka2.ptg itu aku menerima sebuah bungkusan dari sahabat baikku nun jauh di Pontian.dia telah menghadiahkan aku novel tersebut sempena ulangtahunku..aku menjerit kesyukuran ( mcm mne tuh) hehe

tetapi tuntutanku sebagai pelajar membuatkan aku tidak abez lagi membaca novel itu..namun apa yang dpt aku katakan..novel itu betul2 bgus..terkesan di jiwaku..belilah..tue sinopsisnya


Ruwayda, gadis yang dikurniakan dengan kecerdasan istimewa, lahir daripada keluarga yang kaya, tiba-tiba perlu berhadapan dengan kenyataan pahit yang menimpa keluarganya.

Ayahnya bankrap! Cita-citanya mahu menjadi mahasiswi terkandas. Hampir setiap hari ibu bapanya bertengkar kerana hutang. Jiwa Ruwayda goncang. Kebankrapan memporak-perandakan keharmonian cinta ayah dan ibunya.

Di atas tanah perkuburan Paponan di daerah Parakan, Ruwayda berada pada tahap jiwa yang kritikal. Antara menjadi pelacur supaya mendapat wang cepat atau mengakhiri hidup yang penuh sengsara. Hilang pesona imannya sebagai Muslimah gara-gara belenggu wang, cinta, harga diri dan kebahagiaan.

Novel Islami ini penuh dengan pergolakan jati diri seorang gadis yang mencari jalan hidup, cinta dan imannya. Ia penuh dengan plot, ketegangan, getaran, kasih sayang serta air mata.




SYUKRAN ISHA

LUV U

4 comments:

harishah halim berkata...

assalamualaikum
ekin dah dapat?
isha nak bgtau ni
isha dah tukar address blog
nanti check ea
http://qalambisu.blogspot.com/

muadzmuhammad berkata...

asalamualaaikum
muadz tak marah ekin...

Norashikin Abdullah berkata...

ok isha..nnti ekin tukar kat link

Norashikin Abdullah berkata...

ok muadz..