"Ya Allah, bantulah aku mengingati-Mu, bantulah aku mensyukuri nikmat-Mu dan bantulah aku untuk mmperbaiki ibadah kepada-Mu. Ya Allah ya Tuhanku, berilah aku taqwa, dan bersihkanlah diriku. Sesungguhnya Engkaulah sebaik-baik yang membersihkan. Engkaulah pelindungku dan pemimpinku."

Rabu, 3 Jun 2009

Syurga Cinta




















Korang smer kena tgk cerita bermanfaat nih..bez taw cerita nih..caye x ekin nangis smpai bengkak mate..bnyak sgt part sedey..nak ekin cter sket?
Cerita bermula begini..seorang pemuda bernama Irham yang amat jahil ilmu agama, akhirnya memperoleh hidayah dan jatuh cinta pada seorang gadis yang kuat pegangan agamanya bernama Cikgu Syuhada..Kehidupannya berubah apabila mengenali cikgu tue..dia mula mengenal agama Islam..
Sedey sangat mase part Irham dah mule bertaubat..sedey sgt
mase part Cikgu Syuhada tahu dia hanya dipermainkan oleh Irham..Katenye
cinta dihatinya hanya untuk insan yang benar2 mencintainya..bukan untuk dipermainkan atau dipersendakan..
Cikgu Syu tu jgak ade cakap kat Irham
Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum itu
melainkan kaum itu mengubah nasib mereka sendiri
Atuk Cikgu Syu pun ade ckp kat Irham
Jodoh itu datang dari 3 perkara
yang pertama jodoh dari syaitan
contohnya lelaki berkenalan dgn perempuan..mereka melakukan maksiat dan akhirnya mereka terlanjur..selepas mereka berkahwin
yang kedua jodoh dari jin
contohnya lelaki meyukai perempuan tetapi perempuan tidak menyukai lelaki tersebut. Maka lelaki tersebut menggunakan bomoh untuk membuat perempuan suka padanya dan akhirnya mereka berkahwin
yang ketiga dari Allah SWT
contohnya lelaki dan perempuan berkenalan. Bila terpandang terus jatuh hati dan si lelaki masuk meminang dan perempuan menerima..mereka berkahwin dan bahagia berkekalan..
itulah yang dinamakan SYURGA CINTA

2 comments:

lily fadzleen. berkata...

ekin!
kte dh tgk!
sronok~
sgt sweet cte nie.
kte ske sbb ad haziq!
st comel.
nwy.
ya. cte nie bbaloi!

Norashikin Abdullah berkata...

yup betul tue lily..
huhu