"Ya Allah, bantulah aku mengingati-Mu, bantulah aku mensyukuri nikmat-Mu dan bantulah aku untuk mmperbaiki ibadah kepada-Mu. Ya Allah ya Tuhanku, berilah aku taqwa, dan bersihkanlah diriku. Sesungguhnya Engkaulah sebaik-baik yang membersihkan. Engkaulah pelindungku dan pemimpinku."

Sabtu, 25 Disember 2010

Engkaulah ratu hatiku

Salam alaik kepada semua, dengar sini semua orang kampung. Hari ini ingin aku membuat satu pengumuman yang bahawasanya hari ini adalah hari lahir ratu hatiku.

"Emak, Selamat Hari Lahir kakak ucapkan. Moga dirimu dipanjangkan umur dalam keadaan mentaatiNya, moga dirimu dimurahkan rezeki dan diberikan nikmat kesihatan berpanjangan. Anakmu yang sudah besar panjang ini sentiasa merinduimu setiap detik dan saat kerana anakmu ini tidak pernah melupakan siapa yang melahirkannya untuk melihat dunia. Terima kasih kerana membesarkan dan mendidik kakak. Kakak ingat lagi, dulu kecik-kecik, setiap hari emak akan mengajar kakak menulis dan membaca di meja belajar. Restulah anakmu yang jauh di perantauan ini dan doakan kejayaannya. Sayang kakak pada emak hingga ke syurga. T_T"

Walaupun sekarang kakak dah pandai masak macam-macam, masakan emak tetap bertakhta di hati. Kakak rindu masakan emak.

Ibu, ibu Engkau
lah ratu hatiku
Bila ku berduka
Engkau hiburkan selalu
Ibu, ibuEngkaulah ratu hatiku
Tempat menyatakan kasih
Wahai ibu
Betapa tidak hanya engkaulah
Yang menyinari hidupku
Sepanjang masa engkau berkorban
Tidak putusnya bagai air lalu
Ibu, ibu Engkaulah ratu hatiku
Tempatku menyerahkan kasih
Wahai ibu
Menatap indahnya senyuman di wajahmu
Membuatku terdiam dan terpaku
Mengerti akan hadirnya cerita terindah
Di saat kau peluk mesra tubuhku
Banyak kata yang tak mampu
Ku ucapkan kepada dirimuAku ingin engkau selalu
Hadir dan temani aku
Di setiap langkah
Yang meyakiniku
Kau tercipta untukku
Sepanjang hidupku
Meski waktu akan mampu
Memanggil seluruh jiwa ragakuKuingin kau tahu ku slalu milikmu
Yang mencintaimu sepanjang hidupku

Nota-notaku yang bersepah-sepah di atas meja: Terkejut tak, baju Penaku Menari sudah bertukar. Aku ada duit lebih sikit apalah salahnya aku belikan baju baru untuk blogku. Aku juga sudah bosan melihat blogku yang lama. Aku tidak berniat untuk menghupdate blogku dalam masa terdekat ini, mungkin juga aku akan menghuudate blogku dalam masa terdekat ini jika terbuka pintu hati dan ringan tangan untuk menaip. Banyak perkara yang ingin aku sampaikan sebenarnya, cuma aku belum pandai mencuri masa juga ketiadaan mood. Mungkin juga suatu hari nanti, blogspot hanya perlu mengesan suara aku bercakap dan terus menaipnya. (Sangat pemalas punya budak).
Kuiz dan test berlunggok-lunggok setiap minggu. Buku-buku perlu dihadap tiap-tiap, jika tidak penyesalan berpanjangan akan berlaku. Pernah terbayang atau tidak jika semua buku di atas meja itu dapat berkata-kata. Pastinya diolog sebegini akan berlaku...
"Eh Ekin, kau kena hafal thorax dan abdomen cepat sebelum test bulan satu nanti," jerit buku Anatomy.
"Eh tak lah Ekln, aku yang kena kau hafal semua structure sekarang jugak
sebab nanti cikgu soal dalam kelas," jerit buku Biochemistry.
"Semua salah, aku yang kene baca dulu sebab minggu ni ade kuiz," jerit pulak buku
Histology.
"Bacalah diorang semua, tak payah baca aku," kata buku Physiology yang nampaknya mula merajuk.
Sekarang musim sejuk sudah lama bermula. Dahulu aku menyangkakan bahawa Mesir tak sejuk sangat kot. Setelah melaluinya sendiri, aku terpaksa membuang perkataan tak dan kot lantas menjadi Mesir sejuk sangat. Aku tak dapat bayangkan kalau aku ada di barat. Mungkin aku akan bercakap. Sejuk sangat, sangat dan sangat.

"What are some of the secrets of success in life?"

I found the answer right there in my very room....
The Fan said - Be cool.
The Roof said - Aim high.
The Window said - See the world.
The Clock said - Every minute is precious.
The Mirror said - Reflect before you act.
The Door said - Push hard for your goals.
And don't forget, the Carpet said - Kneel down & pray


Hey Kamu...Semoga


cepat sihat ツ


6 comments:

Harishah Halim berkata...

The Fan said - Be cool.
The Roof said - Aim high.
The Window said - See the world.
The Clock said - Every minute is precious.
The Mirror said - Reflect before you act.
The Door said - Push hard for your goals.
And don't forget, the Carpet said - Kneel down & pray

oh, ini sgt smart :) i loike!

sanah helwa utk ibu ekin. semoga diberkati umur, dimurahkan rezeki.

Norashikin Abdullah berkata...

hehe ekin pun suke,,kwn yg bg kata2 tuh...terima kasih :)

nemesis3891 berkata...

baju baru~ shopping kat mansourah ke~ lalala~ haha

Norashikin Abdullah berkata...

yeke..ok nnt ekin pi shoping sne

cik @!en berkata...

semoga ibu ekin sentiasa dirahmati oleh ALLAH... amiin...

Norashikin Abdullah berkata...

amin... tengkiu kak aien