"Ya Allah, bantulah aku mengingati-Mu, bantulah aku mensyukuri nikmat-Mu dan bantulah aku untuk mmperbaiki ibadah kepada-Mu. Ya Allah ya Tuhanku, berilah aku taqwa, dan bersihkanlah diriku. Sesungguhnya Engkaulah sebaik-baik yang membersihkan. Engkaulah pelindungku dan pemimpinku."

Isnin, 21 Februari 2011

Pengertian hidup bukan apa yang kau sangka

بسم الله الرحمن الرحيم
http://www.emocutez.com
Terdiam
lama termenung dan berfikir
Bertahan dan akhirnya berderai juga
Bengkak mata-mata
Lagu blog isha memujuk

I wish that I can always smile and laugh
I wish I can ask you everything
and I wish I can tell you everything
but I know I can't

Jalan masih panjang kan?

I remain silent
when you ask me that question
but it doesn't mean that I agreed
cause I know
if I ask you
"Do you want to be like that"
I bet, you'll say no
please don't be sorry
cause I know
deep in you
you never want it too

Saya tak lupa
Saya tak pernah lupa
"Pengertian hidup bukan apa yang kau sangka"
"kadang manis tapi sebenarnya tu la diabetis"
"kadang pahit tp tu la ubat."
Saya doakan supaya tanah tuh lembut

Add Image
you can count on me like one, two three, and I'll be there
she said: "we never know how strong we could be until the time comes when be strong is the only choice that left."

10 comments:

fathullah al-haq berkata...

ada sahabat bertanya kepada nabi, dngn soal yg betul2 tampak sinar dari riak mukanya, bagaimana kehidupan di syurga nanti wahai rasulullah? maka dengn tersenyum sambl menampakkn barisan sinar gigi putih baginda, rasulullah menjawab, penduduk di syurga itu akan berasa bahagia buat selama-lamanyanya, mereka akan bercerita mengenai kehidupan mereka ketika di dunia dngn sahabat2nya di syurga, saling kunjung mengunjung antara satu sama lain, bergurau senda bersama sahabat2nya.. kemudian nabi berkata, syurga tu hnya utk org yg muda2 shj, terus terbit kekecewaan dari riak wajah sahabat tua td ketika mndngrnya, ketahuilah slps kamu dibangkitkan, kamu akan kembali muda dan sihat buat selamanya, terus terpancar bibit2 senyuman si tua bergembira..ya Allah, cerita seronok apakah ini, abg tersenyum :)


Apabila seseorg insan mengasihi saudaranya (sahabatnya), beritahulah kepadanya bahawa ia(nabi saw) mengasihinya(Riwayat Abu Daud).. bersahabat kerana Allah sehingga ke syurga ye, slg menasihati antara stu sama lain, sama2 berkorban dan berkasih syg :-) insyaallah ada imbalan syurga utk kalian.

naurah berkata...

salam alaik ekin...
be strong

nemesis3891 berkata...

tak semua indah.

sabar, lama2 jadi indah, insyaAllah...=)

Norashikin Abdullah berkata...

abg fath: syukran story yg menarik :)

naurah: yup, i will :)tengkiu mas

abrar: insyaAllah, semua akn indah pada waktunya :)

Akmal berkata...

menangis membaca...
good post Norashikin. =)

Norashikin Abdullah berkata...

tengkiu akmal :)

Harishah Halim berkata...

isha nak komen apa ni? teheeee..

takpe ekin, kalau hepi, cari Allah, kalau sedih pun, cari Allah. the best companion ever.

tp isha pun ada untuk awk :)

Norashikin Abdullah berkata...

hehe..komen org tgh hepi kan..CONGRATZ ISHA
hepi 4 u..
a,aa cari Allah..
ok..ekin cari isha juga..hehe

assyuhada berkata...

hype ekin~yep...
heh...nk balik mesir gak]=

Norashikin Abdullah berkata...

hye assyue
a,aa jom..x sbar..rndu mesir sgt dh ni :)