"Ya Allah, bantulah aku mengingati-Mu, bantulah aku mensyukuri nikmat-Mu dan bantulah aku untuk mmperbaiki ibadah kepada-Mu. Ya Allah ya Tuhanku, berilah aku taqwa, dan bersihkanlah diriku. Sesungguhnya Engkaulah sebaik-baik yang membersihkan. Engkaulah pelindungku dan pemimpinku."

Rabu, 18 Mac 2009

Hazihi Sanah...

Detik berlalu pantas
menenggelamkan memoriku
bersama seribu duka dan ketawa
tanpaku sedari
diriku sudahpun bergelar form 5
yang bakal menduduki SPM ..


Takut..takut yang amat sangat..
Di hati ini hanya tuhan yang tahu
tetapi diriku sentiasa teringat pesanan ayahku
Jangan takut dan jangan gentar, Allah sentiasa bersama kita
kehidupan mesti diteruskan
untuk menggapai cita2ku nan satu itu


Hidup ini umpama roda
kadangkala kita di atas
kadangkala kita di bawah
namun takkan kita terus cepat mengalah
itulah kunci yang menghalang kejayaan
ya, putus asa
harus aku singkirkan jauh2
kerna aku yakin dan pasti
man jadda wa jada wa man zara'aa hashoda


Harus aku bangkit dari kegagalan yang lalu
untuk membina kecemerlangan di kemudian hari
mara dan terus mara
tanpa menoleh ke belakang lagi


Destinasi yang ingin kutuju
terlalu banyak rintangannya
namun itu bukanlah alasan
yang menghalang aku untuk menggapai kejayaan
akan ku tepis sedaya upayaku
moga di penghujung jalan ini
aku bertemu hikmahnya....


"Senyumlah di dalam kesedihan, ukirlah kemanisan di arca kepahitan, segala dugaan menguji keimanan, ada rahsia yang disembunyikan, ada hikmah pada setiap ketentuan, titisan air mata, menjadi rintihan, menyulam tinta kesyukuran.."


"Bersyukur itu bunga peribadi, akhlak yang mulia perhiasan diri, tiada erti dalam kehidupan, andai ketandusan rasa kesyukuran, selesa dengan segala yang ada, bukanlah alasan untuk tidak berusaha, sekiranya kita telah berusaha, segala wawasan akan terlaksna"



p/s: ku hargai kata2 itu

0 comments: