"Ya Allah, bantulah aku mengingati-Mu, bantulah aku mensyukuri nikmat-Mu dan bantulah aku untuk mmperbaiki ibadah kepada-Mu. Ya Allah ya Tuhanku, berilah aku taqwa, dan bersihkanlah diriku. Sesungguhnya Engkaulah sebaik-baik yang membersihkan. Engkaulah pelindungku dan pemimpinku."

Sabtu, 15 Januari 2011

You Came To Me

بسم الله الرحمن الرحيم

MySpace
You came to me in that hour of need,

When I was so lost, so lonely,
You came to me took my breath away,
Showed me the right way, the way to lead

Di suatu masa dahulu terdapat seorang wanita yang berkahwin dengan seorang lelaki. Suaminya sering mendera dia. Begitulah yang berlaku pada setiap hari. Sehingga lebam-lebam sudah penuh satu badan. Namun dia tetap bersabar dan sayang akan suaminya. Dia tetap menjalankan tanggungjawabnya sebagai seorang isteri.

MySpace

You filled my heart with love,
Showed me the light above,
Now all I want Is to be with you,

Sehinggalah suatu hari dia tidak dapat menahan kesakitan lantaran sering didera. Di melarikan diri dan ingin berjumpa dengan seorang ahli sihir terkenal. Dia ingin belajar ilmu sihir daripada ahli sihir itu supaya dia tidak lagi didera oleh suaminya. Perjalanan ke tempat ahli sihir itu sungguh jauh. Namun wanita itu nekad juga dengan keputusannya untuk berjumpa dengan ahli sihir.

MySpace

You are my one true love,
Taught me to never judge,
Now all I want Is to be with you,

Setelah berhari-hari dalam perjalanan, maka dia pun dapatlah bertemu dengan ahli sihir itu. Wanita itu menyampaikan hasratnya untuk berguru dengan ahli sihir itu. Ahli sihir itupun bersetuju dan membawanya ke satu tempat berdekatan dengan Segi Tiga Bermuda. Bermacam-macam peristiwa pelik disaksikan wanita itu. Antaranya manusia berjalan dengan kepala di bawah dan kaki di atas.

MySpace

ALLAHUMA! Sal 'ala Sayideena Mustafa,
'Alaa Habeebika Nabieeka Mustafa,
(O God! Send Your Blessings upon our leader, the chosen one (Muhammad (peace upon him)),
Upon Your Beloved, Your Prophet, the chosen one)

Dan tibalah wanita itu bersama ahli sihir di suatu tempat yang mempunyai unggun api yang besar. Ahli sihir menyuruh wanita itu membuang air kecil di unggun api itu. Wanita itu berjalan ke arah unggun api dengan ketakutan untuk membuang air kecil. Maka dia berjalan bermundir di situ sambil berfikir mahu buat atau tidak. Maka dia pulanng balik berjumpa dengan ahli sihir dan memberitahu bahawa dia sudah buang air kecil. Ahli sihir bertanya "Apa yang kamu nampak dalam unggun api." Wanita itu memberitahu yang dia tidak nampak apa-apa. Jadi ahli sihir tahu bahawa wanita itu berbohong dan menyuruhnya melakukan sekali lagi.

MySpace

Showed right from wrong,
Taught me to be strong,
Need you more than ever,
Ya Rasul ALLAH (O Messenger of God (Muhammad (peace be upon him))

Jadi wanita itu berjalan semula ke arah unggun api itu dan ingin membuang air kecil. Namun dia berasa takut dan berjalan mundar mandir di situ. Setelah dia berfikir-fikir, sudahlah jauh dia ke sini. Alang-alang dia ikut sahajalah arahan ahli sihir itu. Lalu dia pun membuang air kecil di unggun api itu dan terlihat akan seorang tentera yang lengkap berperisai sedang bersedih. Wanita itu berjalan semula ke arah ahli sihir dan memberitahu akan apa yang dilihatnya. Ahli sihir itu pun mengajarnya bermacam-macam ilmu sihir sehingga wanita itu hebat dalam ilmu sihir.

MySpace

You came to me,
In that hour of need,
Need you more than ever,
Ya Rasul ALLAH

MySpace

Setelah itu, wanita itu ingin pulang semula ke rumahnya. Namun di dalam perjalanan dia pulang ke rumahnya, dia mula memikirkan akan perbuatannya yang belajar ilmu sihir. Dia tahu yang dia salah dan dia sungguh menyesal kerana terlalu mengikut nafsunya. Dia ingin segera pulang untuk berjumpa dengan rasulullah. Namun dia sudah terlambat, sebaik sahaja dia sampai dan ingin berjumpa dengan rasulullah. Rasulullah sudah wafat ketika itu.

.::Sesungguhnya iman akan menghalang kita daripada melakukan kejahatan -Itu yang berkali-kali wanita itu bermundir-mandir dan tidak mahu membuang air kecil di unggun api
tetapi apabila kita membuat kejahatan, maka iman kita akan keluar-saat wanita itu membuang air kecil, dia ternampak seorang tentera sedang bersedih, itu menggambarkan imannya yang sudah keluar::.


RobbighfirliiYa Allah ampunilah dosa kami
Warhamnii Ya Allah sayangilah kami
WajburniiYa Allah tutuplah kelemahan kami
Warfa’nii Ya Allah angkatlah darjat kami
Warzuqnii Ya Allah berikanlah kami rizqi
Wahdinii Ya Allah tunjukilah kami
Wa’aafinii Ya Allah sihatkanlah kami
Wa’fu’annii Ya Allah maafkanlah kami

7 comments:

nemesis3891 berkata...

insaf di situ. T.T

Norashikin Abdullah berkata...

sama T_T..alhmdulillah

Tanpa Nama berkata...

menarik cite ni. insaf :'|

Norashikin Abdullah berkata...

alhmdulillah

Muhammad Syamin berkata...

sob3...insaf....
kita hidup x lama.oleh itu buat la ibadah seperti kita akan mati keesokan hari...
ekin cihat???mcm mane kat sane???
sabtu ni org test fizik...doakan ye....harap ekin sentiasa sihat...
:-)
:-P

cik @ien berkata...

best citer nieh

T____T

semoga mampu menjaga iman dgn baik.. insyaAllah..

Norashikin Abdullah berkata...

btol tuh syamin..alhmdulillah sihat... oh gud luck syamin


insyaAllah kak aien..sme2 kte doakn ye