"Ya Allah, bantulah aku mengingati-Mu, bantulah aku mensyukuri nikmat-Mu dan bantulah aku untuk mmperbaiki ibadah kepada-Mu. Ya Allah ya Tuhanku, berilah aku taqwa, dan bersihkanlah diriku. Sesungguhnya Engkaulah sebaik-baik yang membersihkan. Engkaulah pelindungku dan pemimpinku."

Khamis, 7 Oktober 2010

Sebelum ke Mesir-

Salam alaik semua pembaca blogku (bajet ramai pulak yang baca)

Sesungguhnya ini adalah satu pemberitahuan untuk mereka yang belum tahu, aku mempunyai seorang sahabat baik sejak dari tingkatan 1 hinggalah tingkatan 5. Sesungguhnya aku sayang dia dunia dan akhirat. Ya Allah, janganlah engkau pisahkan hati-hati kami yang telah bersimpul keranaMu. Cerita tentang persahabatan kami, ianya sesuatu perkara yang sangat indah, duka tawanya, duka tawaku juga. Sebelum aku ke mesir tempoh hari, ayah dan ibuku membawa aku menziarahinya di Kolej Matrikulasi Gopeng, Perak. Bahagia di hati tidak terkata. Cerita di bawah adalah segala kata-kata sahabatku diblognya. (Ini blog sahabatku)

double 'E'

ekin-eka..
Ya Allah.. tenangkan la hatiku ini..
Sebnrnye ak sndri x percaye ngan diri sndri skrang..hati slalu sebak rase cam nak nangis x abis2..knape..?? yes,sbb teringatkan kwn terbaik ak..(da mula berkaca ni, cover2)..semlm, norashikin abdullah dtg kmpk..
syukur yg teramat sgt,dpt jugak ak peluk cium ekin bfore die fly demi cita-citanye..

Semlm,lebih kurang pukul 2.30 pm ekin, pakcik abdullah, cik shimah ngan haikal yg comei tu smpi dpn asrama ak.x pndang kiri kann sbb time tu cume nmpk ekin..trus peluk ekin (alamak,pipi da basah..lap cepat kang kantoi..). pas salam mak ayah ekin, kiteorg ddk kat wakaf depan asrama sri intan.mcm2 kiteorg borak.. gelak2..
paling klakar cite pasal basuh baju..srious lawak..

Then ak bawak ekin ngan haikal masuk bilik (t 3.27..ske num bilik ni)..Ya Allah,haikal sangat hyper.. berpeluh ak ngan ekin kejar die...smpi berus gigi ak pun jd mangsa..kakaka.xpe..nasib baik comei..dipendekkan cite..ekin da kene pegi sbb ad bayk lg keje die nk sttle kat kl (such as new handphone..best2..).bfore that, kiteorg tangkap gmbr sme2.. aduii..buruk gle muke ak time tu..ngan tudung indon yg menampkkan ak lg tembam..huiii... aahhh x kisah la yg tu,yg pnting ade gmbr kiteorg bfore ekin pegi t.

Okay,ni la sesi paling ak x ske..ak salam mak ayah ekin...dpt duit raye dr ayah ekin jgak.. hehe(thank you pakcik abdullah)..lastly, ekin...ak salam ekin..try tahan dr nangis...tp x b'jaya.time peluk ekin ak x tahan..
basah pipi ak menangis2..mengharapkan friendship kiteorg xkan putus..5 thun bkn 5 hari..ak rase x percaya sgt2.. dpt ke ak jumpe kawan sehebat ekin..mne ak nk cr kawan mcm ekin yg cukup paham ak..sgt saba ngan ak.5 thun kiteorg kwn,mcm2 kiteorg lalui sama2..skrang ni ak mule rse tkut..dpt ke ak thn,x dgr suare ekin nyanyi,ekin yg slalu nangis,share mcm2 story ngan ekin..smua benda la ngan ekin(ingat ekin,jgan terlalu prnoid okay..)
ekin,dlm hadis ad ckp, kwn yg baik adalah ble kite tgk die kite akan ingat pd Allah.bg ak ko la kwn yg dimksdkan 2.ko kawan terhebat ak..kwn dunia akhirat ak..(x leh nak cntinue sbb terlampu sebak skrang nie..)

p/s :jgn lpe ak ngan jam besi ak stiap kali ko bgun pg okay..
~sory sbb ayat agak etah ape2..tp syukur,sekurung-kurangnye ak cube express kan feeling ak..=)

Inilah sahabatku. Namanya Nurul Syafiqah Mohamed Mustakim.


p/s: Alhamdulillah aku sudah selamat di bumi mesir selama 12 hari. Memandangkan aku masih belum memulakan kuliah, jadi memang akan selalu nampak aku on9. Kuliah akan bermula pada 10 Oktober 2010. Jadinya untuk entry akan datang, aku akan bercerita tentang bumi anbia ini tetapi ada sahabat-sahabat aku yang dah tahu cerita panjangnya. Tak mengapa, aku cerita untuk kamu-kamu yang masih belum tahu ceritanya. Aku sedang gembira, sahabat aku dari Azhar datang ziarah rumah.

12 comments:

nemesis3891 berkata...

x dgr suare ekin nyanyi,ekin yg slalu nangis,share mcm2 story ngan ekin..

what a singer,
what a fren..
=)
moga dua2 berjaya.

fik-autoz berkata...

salam.....trharu bca kisah korang 2,huhu.respek la kt ekin.smga pshbtan korng brkeklan hnga akhir hayat.

..smga brjaya mngejar cita2 anda,amin

Muhammad Firdaus Bin Md Fauzi berkata...

eh. ni ekin tulis ke eqa ni?

Norashikin Abdullah berkata...

abrar>> erm taw x pe..kngan yg sntiasa bersemadi..ye ameen

fik autoz>> tengkiu..ameen :)

fidot: oh yg tulisan wrne ungu tuh..ika yg tulis kat blog dia..ade link kt stu

akupunyapasallar.. berkata...

Sgguh trharu..:'(

Norashikin Abdullah berkata...

dinie jgn ngis ye..bnjir blog aku

Muhamad Dinie berkata...

Laa..x bleh nangis kat cni ea..

Norashikin Abdullah berkata...

haha..boleh je kalo ko nk..jap ek..aku cari tisu.. :P

faiq berkata...

rindu laa tgk korg berdua.
di mane ade ekin di situ ade iqa. hahaha.

faraa berkata...

(: bestnye ekinn(: insyaAllah korang togethe jumpejumpe lagy pasneyy. even tho tak kenal iqa. ich okee. hahaha.

tu mesti bella yg datang tanta tu kannn. hehe. tapetape. t kite jugak jumpee. insyaAllah

NurSyahirah berkata...

ekin ngn ika nie mmg xdpt dipisahkan...

Norashikin Abdullah berkata...

faraa..a,aa hehe a,aa bella

syahirah...hehe mmg..rndunya dia