"Ya Allah, bantulah aku mengingati-Mu, bantulah aku mensyukuri nikmat-Mu dan bantulah aku untuk mmperbaiki ibadah kepada-Mu. Ya Allah ya Tuhanku, berilah aku taqwa, dan bersihkanlah diriku. Sesungguhnya Engkaulah sebaik-baik yang membersihkan. Engkaulah pelindungku dan pemimpinku."

Rabu, 6 Januari 2010

Pilihan di tanganmu

Bismillahirahmanirahim

Huh, penat aku berjalan-jalan kelmarin dan semalam. Kemana? Tak jauh dekat sahaja, dalam internet. Aku bukanlah melawat tempat-tempat yang menarik seluruh dunia. Aku hanya ke laman-laman sesawang yang mempamerkan blog template. Sungguh macam-macam perasaan yang menyelinap ketika aku sedang membuat pilihan. Nak menjerit melalak pun ada, nak tergelak guling-guling pun ada. Ya Allah, lama-lama boleh masuk hospital bahagia kalau berterusan begini.Aku bukanlah dikategorikan seorang yang cerewet dan memilih tetapi kita mestilah hendak yang terbaik untuk blog kita. Sudahlah aku tidak mahu memilih warna lain selain biru, itulah yang menjadi kesukaran untukku kerana warna-warna biru semuanya tidak lawa dan ceria. Aku tahu korang pasti mengatakan bahawa background blog aku yang sekarang ini pun tidak lawa kan. Cukuplah, cakaplah apa sahaja, aku rasa macam sudah tidak berdaya lagi hendak tukar. Biarlah dulu dia bernafas di Penaku Menari ini. Tunggulah pula apabila mood aku dah baik. Aku pasti akan menukarkannya. Terima kasih aku ucapkan kepada Isha dan Fidot yang sudi membantuku. Maklumlah jahil sedikit.


Susah benar hendak buat pilihan dalam hidup inikan? Terkadang apa yang kita rasa elok itu sebenarnya tidak elok untuk kita. Tetapi yang kita rasa tidak elok itulah sebenarnya terbaik untuk kita. Pernah guru fizikku bercerita tentang seorang sahabatnya yang di dalam dilema kerana ingin dikahwini oleh dua orang pemuda iaitu Encik A dan Encik B. Selepas menunaikan istikarah, sahabat guruku itu mendapat ilham supaya berkahwin dengan Encik B tetapi dia tidak mengikut ilhamnya itu lalu berkahwin dengan Encik A kerana dia yakin Encik A dapat mebahagiakan hatinya. barangkali jua dia lebih mencintai Encik A, tetapi siapa kita yang hendak menentukan. Semuanya di tangan Allah.Akhirnya masjid yang mereka bina tidak dapat bertahan lama kerana tidak sefahaman dan sehaluan. Mereka berpisah akhirnya.

5 comments:

Baihaqi berkata...

warna blog ana lawa kan? hihi

super eja berkata...

ekin, kite setuju.
bwat pilihan mmg susah.
tak tau btol or tak.

Norashikin Abdullah berkata...

to baihaqi
a,aa
wrna fav ekin

to super eja
a,aa kn eja
taw x pe
hehe

Muhammad Firdaus Bin Md Fauzi berkata...

name aku lg!
hehe..

Norashikin Abdullah berkata...

yolah..fidot ni..haha