"Ya Allah, bantulah aku mengingati-Mu, bantulah aku mensyukuri nikmat-Mu dan bantulah aku untuk mmperbaiki ibadah kepada-Mu. Ya Allah ya Tuhanku, berilah aku taqwa, dan bersihkanlah diriku. Sesungguhnya Engkaulah sebaik-baik yang membersihkan. Engkaulah pelindungku dan pemimpinku."

Isnin, 10 Ogos 2009

Ujian kesusahan untuk kebaikan

assalamualaikum

Kebosanan?bosan betul aku duduk rumah sorang2 hari nie.Mak n ayah pi keja.Adek pi sekolah n kat umah pengasuh.Aku sendirian di rumah.Ekin ko sepatutnya tengah duduk menelaah pelajaran.Bukan blogging.Kejap la nak rest minda.Daripada tadi ayat yang sama.Mengelak nak baca buku.Copp, bukan ngelak ek.Betul, nanti ekin baca, memang x berhenti dah.hehe.ye ok.Ekin menang..uihh ekin ko ckp ngan sape tu..diri sendiri (otak dah tintong..gara2 kuarantin)

Teringat aku kisah semalam terjadi kat aku n fmily.uihh dugaan3.jangan mengeluh la ekin..nape??kan Allah dah cakap, DIA akan menurunkan ujian bagi menguji keimanan hambanya..

Nak taw ape jadi semalam,tengah sibuk aku memberi tazkirah kepada adek keduaku smbil didengari kedua ibu bapa..tiba kereta yang kami naiki seperti ade bunyi something kat tayar.cuak ke aku? x relaks..ko tenang je ekin..sebaik turun rupa2nya tayar belakang pecah..ape aku nk buat kat tgh highway ipoh selatan nih..jerit ke..oit ko relaks je lah ayah ade..x dpat ku byangkan kalo aku seorang perempuan yang tgh memndu di tengah jalan raya..tiba2 tayar pecah.aku nk repair sendiri.mustahil kalo ko bg aku radio yg kcik rosak untuk dibaiki pun belum tentu aku boleh baiki..inikan nk tukar tayar kereta..nasib baik ayah aku pndai tukar tayar..dengan segala tools n tayar spare yg ade ayah aku memulakan kerja tukar menukar tayar.tetapi malangnya..tiba2 spanar(betul ke aku eja nih..lantaklah) patah pulak.hui ganas tul..lagi kusut otak aku..nk buat ape nih..tapi aku lihat muka ayah aku tenang je..haaa..ketenangan itu sifat mukmin sejati..hehe..tangan ayahku terus ligat mendail no PLUS..

terlupa pulak aku ade polis bantuan..ishh..ape nk jadi ni ekin..stop menulis baca buku pulak..ok ok sket lgi.Nasib ade diorang.Alhamdulillah, Allah itu maha pengasih dan penyayang.Datang jua bantuan.mampu jugak kereta aku berjalan.Terus je ayah masuk Taiping cari kedai tayar..lepas tue aku dah x sedar diri.Mati sekejap..tetido la..hehe


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

2 comments:

harishah halim berkata...

hmm.. betul gak
kalau isha sorang2 pun
x tau nak buat apa
nangis kott
hahhaha

Norashikin Abdullah berkata...

tu la kan
ujian
hehe
naseb ada ayah