"Ya Allah, bantulah aku mengingati-Mu, bantulah aku mensyukuri nikmat-Mu dan bantulah aku untuk mmperbaiki ibadah kepada-Mu. Ya Allah ya Tuhanku, berilah aku taqwa, dan bersihkanlah diriku. Sesungguhnya Engkaulah sebaik-baik yang membersihkan. Engkaulah pelindungku dan pemimpinku."

Jumaat, 25 September 2009

Mamaikah aku?

Awin, Dinie, Ekin, Mahie
Sayang kamu semua
Di suatu sahur yang hening, jam sedang menunjukkan 4.30 pagi. Peristiwa berlaku di asrama puteri, MRSM Terendak.Siti Nurmahirah merupakan roomateku..seperti biasa

Mahie: Ekin, bangun kau nak pergi sahur tak?
Ekin: (dengan tak semena-menanya aku bangun secara mengejut) Nak!!
Mahie: Haa..kau pergilah bersiap cepat, nanti kita jadi orang last lagi keluar Teres tu ( tu nama dewan makan aku).
Ekin: (Aku duduk termenung di atas katil, lalu aku bangun) Mahie, kejap lagi kita nak makan kat teres tu pakai apa?? (roomate aku cakap, muka aku berkerut gila masa tanya tu) Kita pakai Buku Tunai ke, Jurnal atau Lejar? (mahie tak dengar, alah mahie ni, lagipun dia bukan budak akaun, dia bukan tahu pun apa fungsi segala buku-buku tuh, tak pa lah aku tanya lagi) Mahi kita makan sat lagi pakai apa??
Mahie: (Mahie membuat muka seribu tanda tanya kepada aku) Pakai pinggan lah..
Ekin: ( Kali ini giliran aku pulak yang membuat muka pelik, dalam hati aku ketika itu, aku bukannya nak jawapan tu, aku taw la makan pakai pinggan, aku maksudkan kita guna buku tunai, jurnal, atau lejar) emmphh tak pa lah mahie..

Aku pergi membersihkan muka dan menggosok gigi,haa kantoi pulak pergi sahur tak mandi..heh siapa pulak yang mandi awal-awal pagi tu..Sejuk tahu
Didalam bilik air, mahi ingin membasuh muka..

Mahie: Eh, ekin kenapa kau tanya soalan tuh tadi?
Ekin: Ermm tak, aku pelik, kejap lagi kita nak makan tuh, secara hutang ke?
Mahie: ( diam tidak berkata, terus berlalu meninggalkanku, sangkanya aku sudah berhenti mamai, tetapi aku masih mamai, lalu berdekah-dekah dia gelak kat aku dalam bilik)

Sesudah makan, dalam bilik..

Mahie: Ekin yang tadi tu kau mamai ek ??
Ekin: A,aaa lah, aku tak sedar apa aku cakap tadi, aku sangkakan yang kita makan kat teres tuh secara hutang so aku ingat nanti balik nak rekodkan dalam buku-buku akaun

Terburailah ketawa kami..

THE END

p/s: Tiga hari berturut-turut aku belajar prinsip akaun sampai aku mamai..hehe

11 comments:

harishah halim berkata...

hahahahahhahahahhahahahahahhahahahhahahahahahahhahahhahha *x blh berhenti gelak* =)) hahahahahhahahahahahhahahahahahahahhahahahaha

Norashikin Abdullah berkata...

dsyatnya gelak..pnjang gle

Baihaqi berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Baihaqi berkata...

haha (gelak pendek je)...pelajar akaun rupenya...terlebih 'digest' ilmu akaun kot.. :)

btw, selamat hari raya kembali..

nurekin berkata...

hhaah
tu la psai

~::sya_mujahidah::~ berkata...

hahahahaha!!!!
meh ana plak gelak...
ekin ni klakar gak org nya...
hahahahaha
sambung balik kt bilik...
hehe

Norashikin Abdullah berkata...

hehheh
taw xpe sya
sya blum jmpa ekin dpn2 lg
lgi bnyak celotehnya
mcm mak nenek
hehe

~::sya_mujahidah::~ berkata...

alar, org cute cam ekin ni mana ader cam mak nenek...
ana ni sesuai lah kot cam mak nenek..
haha

Norashikin Abdullah berkata...

heh
mne ade
sya comei la
ekin siyes nih

a_muhaimin berkata...

ROTFL

ahmad suhaib berkata...

memang terbaik!
tu tanda2 nk dpat result cemerlang utk akaun la tu..

jgn blaja je,tp applykn prinsip akaun tu dlm kehidupan seharian..hehe
mantap!