"Ya Allah, bantulah aku mengingati-Mu, bantulah aku mensyukuri nikmat-Mu dan bantulah aku untuk mmperbaiki ibadah kepada-Mu. Ya Allah ya Tuhanku, berilah aku taqwa, dan bersihkanlah diriku. Sesungguhnya Engkaulah sebaik-baik yang membersihkan. Engkaulah pelindungku dan pemimpinku."

Sabtu, 26 Disember 2009

Bintang Kejora

Kupasrahkan padaMu Tuhan
Segala yang akan berlaku
Kerana Engkaulah menentu segala
Menciptakan dunia penuh pancaroba
Tak terdaya rasanya kaki melangkah
Kau pimpinlah langkahku Tuhan
Agar tidakku kesesatan dari jalan SyurgaMu yang diidamkan
Kerana tidakku terdaya menahan seksa neraka
Tidak pula layakku ke syurga
Ku hanya hamba yang diciptakan dengan kelemahan
Sering daku terlupa sering jua daku terleka
Dengan nikmatMu yang melimpah didepan mata
Assalamualaikum..
Lama sudah aku sudah tidak mengupdate blogku ini, apa khabar blog ini? Barangkali sihat agaknya kerana lagu masih lagi kedengaran, jam masih lagi berputar membilang detik waktu, kalendar terus bertukar membilang hari, dan chat box masih lagi dikunjungi manusia. Keadaan kesihatanku yang kurang baik membuatkan aku tidak dapat meluangkan masa untuk menatap blogku ini. Alhamdulillah aku semakin sembuh, moga-moga sakitku ini menjadi kifarah dosa-dosaku yang silam. Silam? Macam rasa duduk zaman Hang Tuah sahaja. Haha. Jikalau benar, adakah aku Tun Teja, Tun Fatimah, angan-angan yang kadang-kadang kukira melampaui batas.
Semalam aku merenung ke luar jendela, aku cuba untuk mencari jawapan mengapa tidur malamku tidak lena seperti malam-malam yang biasa. Aku gemar melihat bulan dan bintang. Ada satu bintang yang bersinar di antara ribuan bintang. Mungkin itu bintang kejora yang orang selalu gembar-gemburkan. Aku kembali semula untuk mencari jawapan untuk persoalan diri yang terbuku sejak akhir-akhir ini, ku kutip kembali kata-kata itu, kata-kata yang ketika dikhabarkan kepadaku, aku tidak sedar sebenarnya kata-kata itu sebenarnya untuk aku. hanya setelah aku mengutip kembali kata-kata itu, baru aku tersedar..YA..kata-kata itu sebenarnya ditujukan kepadaku secara kiasan. Hanya aku sahaja yang pura-pura kurang mengerti.Biarlah waktu yang menentukan.Satu hari nanti, pokok pastinya akan berbuah dan buah itu pasti boleh dimakan.
p/s: maaf kalau tidak mengerti maksud entryku kali ini, aku baru sahaja habis bertazkirah kepada adikku..hehe..terlopong sekejap dia mendengar aku bertazkirah..aku baru baik dari demam

2 comments:

Muhammad Firdaus Bin Md Fauzi berkata...

kate2 ape nie?
kate2 kat blog aku ke?

eh..
ko prsn x blog aku ade satu post psl ko..
tjuknye..

sedikit ilmu matematika..
tp, 2 gurauan semate2 tau.. jgn amik ati..

Norashikin Abdullah berkata...

kate2 ade la
bukan kate2 ko laehh yeke
cepp ngumpat ak
jap ak p tgk