"Ya Allah, bantulah aku mengingati-Mu, bantulah aku mensyukuri nikmat-Mu dan bantulah aku untuk mmperbaiki ibadah kepada-Mu. Ya Allah ya Tuhanku, berilah aku taqwa, dan bersihkanlah diriku. Sesungguhnya Engkaulah sebaik-baik yang membersihkan. Engkaulah pelindungku dan pemimpinku."

Isnin, 14 Disember 2009

Kebosananku terisi

Salam alaik

Haa..akhirnya ayah bawa juga aku kedai buku hari ini. Tidaklah aku bosan sangat sebab dah ada buku yang boleh dibaca.Hampir nak menangis aku tadi sebenarnya apabila ku ke rak buku bahagian novel, tidak kutemui novel Ketika Cinta Bertasbih. Ku pujuk hatiku (frust tau tak..relaks ekin slow-slow cari) Akhirnya, tak juga kutemui. Maka aku pun duduk terdiam di depan rak (hatiku bermonolog, buku apa lagi nak baca ni, memang nawaitu datang kedai buku nak cari buku tu) Tiba-tiba, mataku seolah-olah sedang menangkap sesuatu, tanganku terus menarik satu novel yang bertajuk BUKAN YANG PERTAMA.(tu yang aku tengah pegang tuh..hehe) Kulihat muka depan novel itu seperti menarik dan ku lihat ulasan di belakang novel itu:

Novel Bukan yang Pertama adalah bahan bacaan yang sesuai kepada masyarakat Islam terutama golongan remaja sebagai bacaan alternatif dalam dunia tanpa sempadan kini...

Sebagai graduan agama, kemampuan Salina Ibrahim menampilkan citra muslimah mujahidah tabah dalam novel-novelnya tidak perlu dipertikaikan lagi....

Cukup dengan dua ulasan itu, aku yakin, aku mahu membeli novel itu.Maka aku menunjukkan novel itu kepada adikku dan ayahku lalu membawa novel itu ke kaunter.Nak tau sinopsisnya?
Ini sinopsisnya:

Yasmin Zulaikha Basri, graduan Syariah universiti tempatan kembali ke kampungnya, Desa Sempadan selepas tamat pengajian di Universiti Malaya kerana gagal beroleh kerja di kota. Dia menyertai program homestay yang diusahakan di desa. Yasmin Zulaikha, wanita muda yang digambarkan bersemangat waja, berani menongkah arus, tidak mahu ketinggalan dalam aspek kepimpinan dan pada masa sama berusaha sedaya upaya untuk terus tekal istiqamah di landasan syarak.

Nak tahu lebih lanjut tentang buku ni..sila klik link di bawah ini:
http://salinaibrahim2.blogspot.com/2008/09/bukan-yang-pertama.html
SEMOGA AKU TERHIBUR MEMBACANYA DAN PEROLEH MANFAAT..AMIN

4 comments:

RuGGers |8| berkata...

girls and novels..they somehow perfectly fit though!he3..ketika cinta bertasbih??org dh ade smpi ye 2 pny kot..movee lagi... n_n

Norashikin Abdullah berkata...

ruggers[8]
hahha
ye lah

norsakinah berkata...

novel tuh bukan yg pertama memnah best ;DD
penuh makna

Norashikin Abdullah berkata...

yeah btul2
awkd h penah bca ye